بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد
بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد

جان کری: در حال مذاکره محرمانه با ظریف هستم اما آن را علنی نمی‌کنم

 جان کری: در حال مذاکره محرمانه با ظریف هستم اما آن را علنی نمی‌کنم


  وزیر خارجه امریکا گفت: هم‌اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هستم...

 

جان کری: در حال مذاکره محرمانه با ظریف هستم اما آن را علنی نمی‌کنم
 
 وزیر خارجه امریکا گفت: هم‌اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هستم.

 به گزارش فارس، سایت ایران هسته ای نوشت: وزیر خارجه امریکا گفت که هم اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است.

 جان کری که در یک کنفرانس خبری در کوالالامپور پایتخت مالزی شرکت کرده بود، در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: «البته موضوع غنی سازی محور اصلی مذاکرات است و قرار نیست من در این خصوص در اینجا در کوالالامپور درباره آن گفت وگو کنم و سوال شما را جواب بدهم. با این حال، ما برای ایران روشن کرده ایم که در صورتی که بتوانند در خواست های جامعه جهانی را که پروتکل الحاقی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده است، می توانند برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشند. این گفتگوها در چند روز آینده شروع می شود».

 کری اضافه کرد: «گفت وگوهای خصوصی نیز اکنون صورت می گیرد؛ شخص من گفتگوهای خصوصی با وزیر امور خارجه ایران داشتم و تلاش ما این است که تا آن موقع، این گفتگوها حالت خصوصی داشته باشد. ایران می داند که چکار باید بکند تا از برنامه صلح آمیز هسته ای برخوردار شود و ما نیز آماده هستیم برای حل و فصل مساله گفتگو کنیم و این باور را داریم و رئیس جمهور اوباما نیز بارها گفته است راه حل مبتنی بر گفتگو راه حل ارجح ماست. از این رو ما گفتگو می کنیم ولی این گفتگوها را در چند روز آینده علنی نمی کنیم».

 این نخستین بار پس از مذاکرات نیویورک میان ظریف و کری است که آشکار می شود این دو در حال تماس مستمر و محرمانه با یکدیگر هستند.

 طرف ایرانی تا کنون درباره محتوا و علت این تماس ها چیزی نگفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد