بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد
بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد

مجمع اخابر برگزار شد >>> در مجمع مخابرات چه گذشت؟ / 24 اردیبهشت 94

  مجمع اخابر برگزار شد >>> در مجمع مخابرات چه گذشت؟   مجمع اخابر برگزار شد >>> در مجمع مخابرات چه گذشت؟ 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایرات طی روز جاری راس ساعت 9:00 در پژوهشگاه نیرو با حضور 55 درصد از سهامداران رسمیت یافت.
مصوبات این مجمع عبارتست از:
1- تقسیم 400 ریال سود نقدی به ازای هر سهم
2-انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

3-انتخاب روزنامه دتیای اقتصاد و فناوران اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی


در این مجمع که در غیاب سید مصطفی سیدهاشمی رییس هیات مدیره مخابرات در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، محمدرضا مدرس خیابانی دیگر عضو هیات مدیره مدیریت مجمع را بر عهده گرفته و به پاسخگویی به سوالات مختلف سهامداران پرداخت که البته در نهایت پاسخ های او سهامداران را قانع نکرد و عده‌ای در اواخر وقت مجمع جلسه را ترک کرده و گروه دیگری نیز پس از طرح سوالات مختلف وی را ناچار ساختند که پس از اتمام این مجمع بار دیگر بر روی سن برود و به پاسخگویی به سوالات سهامدارانی که قانع نشده اند بپردازند.

البته این عضو هیات مدیره مخابرات در پاسخ به برخی سهامداران که نسبت به روند فعالیتهای شرکت مخابرات انتقادات متعددی داشتند در نهایت این گونه مطرح کرد که دوستان سهامدار این اختیار و امکان را دارند که در صورت نداشتن اعتماد به تیم مدیریتی مخابرات برای سال جاری سهام خود را به فروش برسانند و برای سال دیگر سهامدار مجموعه مخابرات نباشند.

وی در این نشست در پاسخ به سهامداری که معترض بود که چگونه با وجود شعارهای مختلفی در توسعه مخابرات مطرح می شود سود این شرکت در سال 89 و 93 به یک اندازه بوده اظهار کرد: وضعیت اقتصادی ویژهای که در کشور رخ داده تنها مختص به مخابرات نبوده و این وضعیت در کل بازار بورس وجود داشته است با این حال ما تمام تلاش خود راداریم تا وضعیت به بهترین شکل ممکن پیش برود.

مدرس خیابانی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی مخابرات متذکر شد: به هر حال ما نیز توقع داریم که سرمایه گذاری های صورت گرفته تبدیل به افزایش درآمد شود و این موضوع را نیز از مجراهای مختلف پیگیری می کنیم و حتی این امکان وجود دارد که برای نمایندگان سهامداران روند پیگیری هایی که تاکنون صورت گرفته را تشریح کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به برخی سهامداران که نسبت به جابه جایی مدیر عامل شرکت مخابرات آن هم در فاصله کوتاه به برگزاری مجمع گلایه داشته اند به ارائه توضیحات کلی پرداخت و گفت: انتخاب هر فردی برای مسئولیت تابع ارزیابی‌هایی است تلاش این بود که مجمع طبق روال سال‌های قبلی حدود 18 اردیبهشت ماه برگزار شود اما با به تاخیر افتادن برگزاری مجمع طبق رسم هر ساله ارزیابی شرکت و ارزیابی عملکرد مدیران انجام شد و در نتیجه این ارزیابی و موضوعات مطرح شده در هیات مدیره تصمیم گرفته شده که عملکرد مدیریت به گونه‌ای نیست که در سال 94 در خدمت ایشان باشیم.

مدرس خیابانی همچنین عنوان کرد: عدم اصلاح اجرای تعرفه، هماهنگی برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی، اینترکانکشین با شرکت ایرانسل و موضوعات دیگری که شاید امروز بین سوال‌ها بود مجموعا منجر به این تصمیم‌گیری شد که آقای ابراهمیی پس از 20 و چند سال حضور در شرکت مخابرات ایران از ادامه مدیریت این شرکت کنار گذاشته شدند و البته حفظ شان تمامی نیروی انسانی و به ویژه مدیران برای مخابرات دارای اهمیت است.

اما سهامداران این شرکت در بخشی از صحبت های خود نیز نسبت به ورود وزارت ارتباطات به مجموعه دانشکده مخابرات اعتراضاتی را مطرح کردند که در پاسخ به این اعتراضات نیز مدرس خیابانی اظهار کرد: ما اعتراض خود را پیگیری می کنیم. برخی نظرها و سلایق باعث شد تیم وزارتخانه به ساختمان مخابرات ورود پیدا کند اما ما این موضوع را پیگیری می کنیم و درجلسات هیات مدیره نیز این بحث را مطرح کرده و گفتیم این موضوع نه تنها غیر عالانه بلکه غیر قانونی است.

وی همچنین متذکر شد: ما این مساله را از مجاری قانونی پیگیری می کنیم اما امیدواریم قبل از آن که اتفاق خاصی رخ دهد این ساختمان به مجموعه مخابرات ایران بازگردد./ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد