بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد
بازار و تجارت - بورس نگار

بازار و تجارت - بورس نگار

بورس نگار - نقطه ای کوچک همچون جزیره ای در اقیانوس بیکران اقتصاد

مشروح گزارش مجمع مپنا

مشروح گزارش مجمع مپنا، بزرگترین سازنده نیروگاه در خاورمیانه


ظرفیت گروه مپنا و پتانسیل اقتصادی موجود در آن به گونه ای بوده که با وجود عدم وصول بخش عمده ای از مطالبات توانسته به سودهای برآوردی خود دست یابد.مپنا با حضور در میان شش بازیگر اصلی حوزه برق در دنیا و به عنوان بزرگترین سازنده نیروگاه های مقیاس بزرگ خاورمیانه، در صنعت برق ایران کماکان حالت انحصاری خود را حفظ کرده است. در ادامه نگاهی کلی به مجمع سهامداران مپنا و تصمیمات آن می اندازیم ...

 

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) رأس ساعت 10:00 صبح روز سه شنبه مورخ 1392.04.25 درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عمرانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دلگشایی و شهرکی و به دبیری آقای میرزایی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط دکتر علی آبادی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی92.12.30

2- تقسیم 300 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی آروین ارقام پارس به ‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و موسسه حسابرسی رهبین به عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی 1392

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اعضای حقوقی زیر به مدت 2 سال به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت انتخاب گردیدند:

- شرکت سرمایه‌گذاری صنایع برق و آب - صبا (سهامی عام)

- شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران (سهامی خاص)

- شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا (سهامی خاص)

- شرکت نیرو ترانس (سهامی عام)

- شرکت طلوع فجر طوس (سهامی خاص).

حاشیه مجمع

مدیر عامل گروه مپنا در میان سهامداران در جلسه مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام اظهار داشت: کسری منابع مالی دولت و در نتیجه اوضاع کلان اقتصادی داخل و خارج کشور در حالی بر روند وصول مطالبات شرکت های پیمانکاری همچون مپنا اثرگذاشته که این مجموعه طی سال های گذشته همواره توانسته از نظر عملکرد مالی و سودآوری، با وضعیت پایداری به اهداف برنامه ریزی شده خود دست یابد.

عباس علی آبادی در ادامه گفت: بدین ترتیب ظرفیت گروه مپنا و پتانسیل اقتصادی موجود در آن به گونه ای بوده که با وجود عدم وصول بخش عمده ای از مطالبات توانسته به سودهای برآوردی خود دست یابد.

مپنا با حضور در میان شش بازیگر اصلی حوزه برق در دنیا و به عنوان بزرگترین سازنده نیروگاه های مقیاس بزرگ خاورمیانه، در صنعت برق ایران کماکان حالت انحصاری خود را حفظ کرده است.

وی افزود: مهمترین مزیت بورس انرژی برای مپنا، دریافت درآمد حاصل از فروش برق ظرف مدت 72 ساعت پس از انجام معاملات و به عبارتی وصول سریع تر مطالبات است، وگرنه مباحث مربوط به معاملات این بازار چندان برای شرکت اهمیت ندارد. هر چند فعالیت در آن مزایای دیگری از جمله شفافیت معاملاتی و کشف قیمت واقعی برق و نیز اعمال اثرات ناشی از تمامی عوامل موثر در تعیین قیمت برق را در بر دارد.

وی پیرامون میزان مالکیت نیروگاهی مپنا گفت: این مجموعه در حالی مالکیت هشت هزار مگاوات نیروگاه برقی کشور را در اختیار دارد که از این میزان دو هزار مگاوات مربوط به نیروگاه های پرند و سنندج بوده که بابت مطالبات به شرکت واگذار شده است. بدین ترتیب با توجه به فروش برق در دو نیروگاه مذکور، جریان مطالبات ادامه دار بوده و برهمین منوال دولت همواره به مپنا بدهکار می ماند. بطوریکه حجم کل بدهی های دولت به مپنا تا پایان اسفند ماه 91 به سه هزار میلیارد تومان رسیده است که وصول این مبالغ می تواند حجم قابل توجهی نقدینگی را در اختیار این مجموعه برقی قرار دهد.

علی آبادی تأکید کرد: بدین ترتیب گرچه در ابتدا این ابهام وجود داشت که شاید واگذاری نیروگاه ها به جای پرداخت طلب های مپنا چندان به سود شرکت نباشد. اما با وجود کاهش حجم مطالبات و با توجه به عدم حصول وجوه نقد، در مجموع آنچه که اتفاق می افتد سرعت مطالبات سازی مپنا افزایش می یابد. یعنی این واگذاری ها تنها به افزایش فروش شرکت کمک کرده و مپنا را در دریافت مطالبات در الویت قرار می دهد. هرچند که هزینه های جاری این نیروگاه ها به مپنا تحمیل شده است.

وی پیرامون نحوه وصول مطالبات شرکت عنوان کرد: البته امسال با توجه به روی کار آمدن دولت جدید تصویر روشنی در ارتباط با جریان وصول طلب ها در نیمه نخست وجود ندارد؛ بطوریکه به نظر می رسد در شش ماهه اول بیشتر منابع مالی مورد نیاز مپنا از محل تسهیلاتی نظیر انتشار اوراق بهادار تأمین شود. اما انتظار می رود با اندیشیدن تدابیری کارا در دولت یازدهم پیرامون وضعیت مطالبات پیمانکاران، در شش ماهه دوم روند دریافت طلب های مپنا بهبود یابد.

مدیر عامل گروه مپنا افزود: شرکت مپنا در راستای توسعه فعالیت های خود برنامه ها و اقدامات جدیدی را در نظر گرفته که انتشار دومین مرحله اوراق اجاره جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز این مجموعه یکی از این برنامه ها است.

علی آبادی در خصوص اقدامات به عمل آمده برای ورود نیروگاه برق عسلویه به بورس یا فرابورس اظهار داشت: همچنین تلاش برای ورود برق عسلویه به بورس از دیگر برنامه های مپنا به شمار می رود که در این رابطه مذاکراتی با سازمان بورس به عمل آمده است. البته اختلاف نظراتی درباره بدهی 270 میلیون یورویی این زیرمجموعه و تسعیر کل این مبلغ در سود و زیان سال مالی جاری آن وجود دارد. حال آنکه با توجه به قرارداد فروش برق به صورت تضمینی در این نیروگاه و وجود فرمول تعدیلی برای قیمت های فروش آن، جامعه حسابداران رسمی متقاعد شده که قراردادهای این نیروگاه مشمول استاندارد تسعیر نرخ ارز نمی شود و پرداخت های آتی اقساط بدهی های فعلی از طریق در نظر گرفتن این فرمول برای نرخ فروش برق، مصون سازی شده است.

در پایان این گزارش می افزاید، ظرفیت اسمی نیروگاه برق عسلویه هزار مگاوات برق و سرمایه آن 78 میلیارد تومان بوده که بخشی از آن به صورت دارایی و مابقی به صورت وام است.

پیام هیأت مدیره

در سال آغازین دولت یازدهم و با امید و توکل به خداوند مناَّن و مبتنی بر استراتژیهای از قبل تدوین شده، نوزدهمین سال تاسیس گروه مپنا را همراه با توسعه ظرفیتهای کمی و کیفی این نهاد پربار سپری و تلاش می نمائیم در این گزارش خلاصه ای از فعالیتهای گروه در سال 1391 را به اطلاع سهامداران محترم و فهمیم مپنا برسانیم. گروه مپنا علیرغم ناملایمات گسترده که بخشی متأثر از تحولات در بازار جهانی کسب و کارهای گروه مپنا بوده است و بخش دیگر به شرایط خاص کشور بر می گردد، سالی همراه با فراز و نشیب های تجربه نشده در تاریخ حیات خود را پشت سر گذاشت. جمهوری اسلامی ایران بدون شک شاهد فراگیرترین تحریم های بین المللی در سال 91 بود که این تحریم ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم میتوانستند تاثیرات عمیقی را نه تنها بر کاهش یا توقف رشد گروه داشته باشند بلکه موجب امحلال برخی از کسب و کارها گردند. این تحریم ها که شرکتهای دانش بنیان و دارای تکنولوژیهای پیشرفته بیش از سایر بخش های کشور آنرا حس می نمایند، اگر چه در اصل تهدید هستند اما گاهاً همراه خود زمینه بروز فرصت ها را نیز به ارمغان می آورند. تدوین استراتژیهای خروج از رکود و پیگیری برای اعمال آنها در بخش های مختلف یک سازمان میتواند زمینه ساز تبدیل تهدیدها به فرصت ها باشد و این موضوعی است که در سال 1391 تا حدود زیادی توسط مپنا تجربه گردید. مستقل از آنکه تغییر نرخ ارز از آثار تحریم ها باشد یا خیر؟ این امر خود به عنوان تحول عظیم اقتصادی در کشور تلقی میشود که در صورت عدم پیش بینی و عدم تهیه برنامه های از پیش تعیین شده برای عبور از بحران های زائیده شده این تحول اقتصادی میتوانست مشکلات جدی برای مپنا ایجاد نماید. خوشبختانه گروه مپنا با پیش بینی موضوعات اقتصادی از این نوع و همچنین موضوعاتی که به نحوی گلوگاه حیات اقتصاد و صنعت کشور بودند توانست جایابی مناسبی برای ایجاد درآمدهای بین المللی تحت استراتژی بین المللی شدن و ایجاد درآمدهایی در حوزه های جدید تحت استراتژیِ کسب و کارهای جدید نموده و سال 91 را با موفقیتی که در این گزارش ملاحظه میگردد بگذراند.

این موفقیتها حاصل تلاش آحاد کارکنان گروه مپنا از کارشناسان، مدیران میانی و مدیران ارشد و صد البته درک متقابل سهامداران فهیم مپنا بوده است. امیدوار هستیم گروه مپنا همچون گذشته بتواند کلید گشایش فرصتهای جدید اقتصادی و صنعتی داخل و خارج از کشور باشد و جایگاه خود را به عنوان یک بنگاه و صنعت استراتژیک بیش از پیش به ملت بزرگ ایران خصوصاً سهامداران خود عرضه نماید.

ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس (سال 1372) مبلغ 20 میلیون ریال (شامل تعداد 100 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 200.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 9.975.103.763 هزار ریال (شامل تعداد 9.975.103.763 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) در تاریخ 1391.2.31 افزایش یافته است.

 
نتایج شاخص سال 1391

 سنکرون 12 واحد نیروگاهی در 8 پروژه با ظرفیت کل 1936 مگاوات

 تحویل موقت 18 واحد نیروگاهی در 9 پروژه با ظرفیت کل 2908 مگاوات

 تحویل دایم 6 واحد نیروگاهی در 2 پروژه با ظرفیت کل 972 مگاوات

 تهیه، عقد و مبادله 4 قرارداد

 مبادله 6 موافقت نامه

 شرکت در 11 مناقصه داخلی و 5 مناقصه خارجی

 مبادله 1 موافقت نامه همکاری و مشارکت با سایر شرکتها

 اخذ 9 مورد تأیید صلاحیت

نتایج اقدامات کلیدی سال 1391

 استقرار و جاری سازی مهندسی ارزش

 بهبود متدلوژی مدیریت پروژه بر اساس استاندارد PMBOK

 تغییر در استراتژی اجرایی پروژه ها به منظور مبادرت به کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده نیروگاه ها

 تجدید ساختار شرکتهای توسعه و بازنگری مأموریت آنها

 بازنگری و تکمیل بانک اطلاعاتی تأمین کنندگان

 شناسایی بازار بر اساس شناخت بهینه از کشورهای هدف و تلاش برای حضور در آنها

 شروع به فعالیت در پروژه های واحدهای کوچک 25 مگاوات، تولید همزمان برق و بخار (CHP) و آب شیرین کن و نیروگاه های بادی

 توسعه فعالیتهای مهندسی با رویکرد استاندارد سازی (طرح تیروگاه استاندارد مپنا - نیام)

 مهندسی و توسعه نیروگاه های بخار

 شرکت در جایزه تعالی مدیریت پروژه و کسب تندیس سیمین

 کسب گواهی رتبه یک صلاحیت پیمانکاری

پروژه های جدید درسال 1391

 نیروگاه گازی حیدریه نجف

 نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو

 نیروگاه سیکل ترکیبی کهنوج (شروع مجدد)

 پروژه برق و آب ابوموسی

 پروژه توسعه نیروگاه خرمشهر (واحدهای 5 و 6)

واحدهای بهره برداری شده در سال 1391 


تحویل موقت و تحویل دائم واحدهای نیروگاهی در سال 91

نیروگاه های تحویل موقت شده

نیروگاه های تحویل دائم شده

 
فعالیتهای بخش سرمایه گذاری

پروژه های در حال بهره برداری

نیروگاه جنوب اصفهان (BOT)

 نهایی شدن مذاکرات الحاقیه طرح ارتقاء ظرفیت 2 واحد نیروگاه

 ادامه مذاکرات طرح توسعه نیروگاه در طول سال 91

 تولید 3583328 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه عسلویه (BOO )

 اورهال واحد 3 نیروگاه عسلویه و همچنین ارتقاء واحد 4 نیروگاه عسلویه به ورژن MAP2A

 امضای اصلاحیه شماره 1 بر الحاقیه شماره 1 قرارداد ECA و تمدید دوره قرارداد تبدیل انرژی از 59 ماه به 119 ماه

 خرید 50 هکتار زمین نیروگاه عسلویه از شرکت عمران شهر جدید عالی شهر به منظور دریافت الباقی سند زمین نیروگاه

 اخذ مجوز استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 132

 تولید 3507578 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه توس (BOO)

 فروش 6699956472 کیلووات ساعت آمادگی و 2495172800 کیلووات ساعت انرژی

 ایجاد و راه اندازی سیستم ارسال آنلاین اطلاعات دود خروجی از دودکش های نیروگاه

نیروگاه علی آباد (BOO)

 تحویل دائم واحدهای اول تا پنجم نیروگاه و تحویل موقت بیش از 15 جزیره نیروگاه از شرکت توسعه 1 مپنا

 انعقاد قرارداد بهره برداری و تعمیرات نیروگاه با کنسرسیوم مپنا و بهره بردار سنا

 اخذ پروانه دائم بهره برداری نیروگاه از شرکت توانیر

 حفظ آمادگی نیروگاه با ضریب دسترسی بیش از 98 درصد و مجموع تولید و آمادگی بیش از 7,5 میلیون مگاوات ساعت در سال 91

 تولید 2032610 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر (BOT)

 ادامه فعالیت های احداث نیروگاه

 PAC واحدهای 3-1 گازی و سنکرون واحد 4 گازی

 صدور پروانه بهره برداری برای 4 واحد گازی

 تولید 590149 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه فارس (B.O.T)

 اخذ وام بانک پرشیا

 سنکرون واحدهای پنجم و ششم و آغاز بهره برداری تجاری (COD) از واحدهای 1 تا 6

 تحویل موقت واحدهای سوم، چهارم، پنجم و ششم و تحویل موقت مشترکات نیروگاه

 تولید 2295307 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه (BOO)

 سنکرون واحدهای اول و دوم گازی و بهره برداری تجاری از واحدهای اول و دوم گازی

 تحویل موقت پست 230 کیلو ولت نیروگاه

 تحویل موقت اولین واحد گازی (بدون مشترکات)

 مبادله قرارداد بهره برداری و تعمیراتی

 تولید 200604 مگاوات ساعت انرژی برق و فروش آن

نیروگاه پرند

 تغییر و تحول نهایی نیروگاه پرند

 صدور صورت وضعیت های فروش برق از زمان واگذاری نیروگاه پرند تا بهمن 91 از سوی مدیریت شبکه برق

نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج

 مبادله 99,81 درصد سهام سنندج و انتقال آن به شرکت مپنا در فرابورس جهت تهاتر با بدهی های توانیر

 تحویل و انتقال اموال تجهیزات و داراییهای نیروگاه سنندج به شرکت مپنا

 حضور نیروگاه سنندج در بورس انرژی در روز افتتاحیه بورس و فروش برق برای تاریخ 1392.01.19 به بعد در چهارچوب قرارداد سلف

 افزایش میزان فروش با توجه به سطوح قیمتی در نظر گرفته شده در بازار برق

پروژه های در حال احداث

نیروگاه های بادی

الف : کهک

- اخذ مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه از وزارت نیرو، محیط زیست، میراث فرهنگی و اخذ مجوز تغییر کاربری زمین

- تهیه زمین و انجام عملیات نقشه برداری هوایی

- انجام مطالعات شبکه و شروع عملیات داده برداری از دکل بادسنجی و تهیه سند طراحی پروژه (PDD)

ب: سایر مزارع بادی (سراب، کوهین، جرندق، قزوین و ...)

- اخذ مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه از وزارت نیرو، محیط زیست و میراث فرهنگی

- تهیه سند طراحی پروژه (PDD)

- انجام مطالعات شبکه و انجام عملیات نقشه برداری هوایی

نیروگاه تولید همزمان برق و آب قشم (BOO)

- اخذ مجوزها لازم از محیط زیست، اداره بنادر و دریانوردی، سازمان منطقه آزاد و توانیر

- ورود توربین و ژنراتور واحدهای اول و دوم به سایت

- مبادله موافقت نامه بهره برداری و تعمیرات نیروگاه

نیروگاه 1000 مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان (BOO)

- امضای قرارداد EPC پروژه و ابلاغ آن به شرکت توسعه یک

- امضای توافق نامه مشارکت بین شرکت مپنا و شرکت سرمایه گذاری غدیر جهت انتقال بخشی از سهام شرکت تولید برق خوزستان مپنا به شرکت مذکور قرارداد

- آغاز عملیات ساختمانی پروژه با تحویل زمین به پیمانکار ساختمانی (نصب نیرو)

- امضای قرارداد خرید تضمینی برق توسط توانیر و مپنا

توسعه پاک(CDM)

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه

- اخذ تأیید نهاد ملی جهت مکانیزم توسعه پاک

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه جنوب اصفهان

- درج پروژه مکانیسم هوای پاک نیروگاه جنوب اصفهان در سایت سازمان ملل

- اقدام برای ثبت نیروگاه جنوب اصفهان در لیست پروژه CDM سازمان ملل

- انعقاد قرارداد وام مکانیسم توسعه هوای پاک

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر

- دریافت تأییدیه مکانیسم توسعه پاک پروژه از سازمان محیط زیست

- دفاع از سند طراحی پروژه (PDD ) در سازمان حفاظت محیط زیست

- اقدام برای ثبت پروژه در سازمان ملل

- مبادله قرارداد با شرکت SIRIM به عنوان نهاد عملیاتی منتخب (DOE)

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه سیکل ترکیبی بادی

- تهیه سند طراحی پروژه (PDD مربوط به CDM) در سایت کوهین

پروژه های در حال توسعه، مذاکره یا آماده سازی برای اجرا

توسعه بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی (تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی) احداث نیروگاه با کارفرمای بخش نفت و گاز (غرب کارون) به ظرفیت 488 مگاوات انجام مذاکره و امضای تفاهم نامه احداث نیروگاه 330 مگاواتی در شمال آفریقا

فعالیتهای بخش حمل و نقل ریلی

قراردادهای اجرایی

 قرارداد 150 دستگاه لکوموتیو مسافری زیمنس

 ادامه اجرای قرارداد EPC خط مونوریل قم

 ادامه اجرای پروژه E&M (غیر از واگن) خط یک متروی اصفهان

 شروع کار پروژه خط 2 مترو کرج

 قرارداد ساخت لکوموتیو باری 26 GT

 قرارداد انتقال تکنولوژی و ساخت 2 دستگاه لکو موتیو مانوری

 پروژه نگهداری و تعمیر لکوموتیو

مناقصه ها، مذاکرات

 حضور در بازارهای بین المللی

 اقدامات مربوط به صادرات 70 دستگاه لکوموتیو به بنگلادش و دعوت از وزیر راه آهن این کشور به ایران همراه با مذاکرات متعدد با بانک توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات مربوطه

 پیگیری های مربوط تأسیس شرکت مشترک در کشور الجزایر برای اریه خدمات ریلی

 بازاریابی برای لکوموتیوهای مانوری و تونلی

 قرارداد مربوط به لکوموتیوهای تونلی در حال نهایی شدن است

 مذاکرات نهایی برای لکوموتیوهای مانوری برای شرکت ذوب آهن اصفهان و همچنین شرکت بهره برداری متروی تهران در جریان می باشد.

 بازاریابی برای اجرای پروژه های ریلی درون شهری(EPC)

 امضای موافقت نامه اجرای تراموای شهر اصفهان و تهیه پیشنهاد فنی برای تراموای اصفهان

 پیگیری های لازم برای اجرای ترموای کرج

 انجام مذاکرات جهت پروژه متروی رشت

 بازاریابی برای اجرای پروژه های ریلی برون شهری(EPC)

 شرکت در مناقصه تجهیزات ثابت تونل تهران  تبریز

 پیگیری ناوگان، سیستم های بالاسری و تامین توان طرح برقی کردن تهران  مشهد

 اعلام آمادگی به راه آهن ج.ا.ا برای تولید واگنهای مولد برق، طرح تأمین ناوگان و بهره برداری از راه آهن تهران =شیراز و غیره.

 اقدامات مربوط به دریافت گواهی طرح و ساخت ریلی

 مطالعات بهره برداری خط 2 کرج

 حضور در همایش ها و نمایشگاه های مهم ریلی داخلی و بین المللی

مدیریت پروژه، سیستمی و مهندسی و تحقیقاتی

- برگزاری 40 جلسه کنترل پروژه مربوط به پروژه های جاری بخش

- تهیه برنامه زمانبندی پروژه ساخت لکوموتیو باری و لکوموتیو مانوری

- برگزاری جلسات هیأت اجرایی

- شرکت در جلسات تسری استراتژی های شرکتهای تابعه بخش

- هماهنگی جهت اجرایی شدن سیستم بازاریابی و فروش و همچنین بازرگانی

- بروز آوری و ارایه پیشرفت برنامه های کلیدی سال 1391

- تهیه شاخص ها و ارایه آمار و اطلاعات مورد نیاز

- شرکت در جلسات مهندسی ارزش

- شرکت در جلسات کمیته نظام ها

- تهیه و ارایه بودجه اصلاحی سال 1391

- تهیه و ارایه بودجه سال 1392

- برگزاری جلسات کمیته مشترک HSE بخش ریلی (با شرکتهای تابعه ) و پیگیری مصوبات

- تهیه گزارش EFQM بخش ریلی و جلسات پیش ارزیابی و سایت ویزیت

- انجام پیگیری اجرای قرارداد مشاوره استقرار IRIS

- تهیه نرم افزار انتخاب، آنالیز و طراحی لکوموتیو های مانوری و باری

- تهیه نرم افزار شبیه سازی شبکه برقی خطوط

- مطالعه سیستم رانش واگن مترو

فعالیتهای بخش نفت و گاز

مناقصه ها، مذاکرات و قراردادهای اجرایی

- نهایی سازی و انعقاد قرارداد تامین توربوکمپرسورهای فازهای 22- 24 پارس جنوبی

- نهایی سازی و انعقاد قرارداد تامین توربوکمپرسورهای فاز 13 پارس جنوبی

- نهایی کردن و امضاء تفاهم نامه برای بررسی امکان استفاده از توربواکسپندرها با شرکت نفت فلات قاره ایران

- انجام مذاکرات و تنظیم و عقد موافقت نامه و قرارداد لرزه نگاری سه بعدی در میادین توسن و آلفا با شرکت توسعه انرژی پتروپردازان پویا

- بررسی و نهایی سازی قرارداد خرید Metering Skid ها

- انجام مذاکرات و عقد قرارداد دریافت خدمات لرزه نگاری از پیمانکار اجرایی با شرکت مپنا بین الملل

- تهیه پیشنهاد فنی و مالی با مشارکت شرکت پترو براسان برای مناقصه بازسازی و نوسازی میدان نفتی درود با کارفرمایی شرکت نفت فلات قاره ایران

- پیگیری شناسایی مناقصات الجزایر و اخذ مدارک دو مورد مناقصه در الجزایر

- تهیه پروپوزال ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی مربوط به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

- پیگیری مطالعه طراحی و ساخت Mini – refinery با همکاری شرکت موننکو برای شرکت نفت مناطق مرکزی

- تهیه و ارسال پیشنهاد فنی و مالی مناقصه توربوکمپرسور پتروشیمی مارون

- پیگیری، مطالعه و بررسی مدارک مناقصه خط لوله 450 کیلومتری مومباسای کنیا

- بررسی و شناسایی مناقصات کشور الجزایر و عمان و کردستان عراق و بررسی بازار نفت و گاز آنها

- پیگیری تهیه و ارسال پکیج فایننس مناقصه گازهای همراه برای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

- پیگیری ارتباط با شرکت صادرات گاز و شرکت ترکمن گاز برای بحث توربوکمپرسور

- پیگیری حضور در مناقصه تامین فلومیترهای آلتراسونیک شرکت گاز استان همدان

- پیگیری مناقصه تامین و ساخت کمپرسورهای شرکت نفت ستاره خلیج فارس

- مذاکرات و تهیه توافقنامه برای احداث طرح متانول پتروشیمی هیدج

- ایجاد ارتباط با شرکت ANEWA هند به منظور همکاری در پروژه های نفت و گاز

- مذاکرات گسترده در خصوص انتقال دانش طراحی و مهندسی وتکنولوژی ساخت پمپهای درون چاهی و بموازات آن دریافت یک پمپ اسقاطی ازشرکت نفت فلات قاره جهت آشنایی و بررسی قطعات

پروژه های در جریان، اتمام یافته و در حال اتمام

- پروژه حفاری چاه اکتشافی سپهر 1

- پروژه حفاری مناطق نفت خیز جنوب

- پروژه یکصد دستگاه توربوکمپرسور

- پروژه واحد 106 فاز 19

- پروژه سویدیه سوریه (بخش Gas Treatment Package: G.T.P)

- پروژه فاز 13 پارس جنوبی

- پروژه فاز 14 پارس جنوبی

- پروژه لرزه نگاری

- پروژه توسعه میدان گازی فروز B

سیستمی و مهندسی و تحقیقاتی

- طراحی و اجرای سیستم ممیزی بلوغ سازمانی مدیریت پروژه 3 OPM

- آغاز و اجرای طراحی و مهندسی توربوکمپرسورهای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

- تهیه بانک اطلاعاتی میادین نفت و گاز ایران

- مطالعات هوشمند سازی میادین نفت و گاز با رویکردی بر میدان گازی فروز-بی

- تدوین آنالیز حساسیت پروژه توسعه میدان گازی فروز B

- ادامه ساختار سازی، استخدام نیروی انسانی و تهیه زیر ساخت برای پروژه توسعه میدان گازی فروز B و شرکت توسعه نفت و گاز مپنا

- بازنگری در فرآیندها و مستندات، بر اساس بازخور دریافتی از اجرای فرآیندها

- اتمام پروژه مطالعه بازار ساخت تجهیزات و قطعات نفت و گاز

- ادامه ارتقاء و استقرار استانداردهای مدیریت کیفیت و HSE در ستاد و پروژه ها

- سنجش رضایت مشتریان، بررسی دلایل نارضایتی و در نظر گرفتن اقدامات اصلاحی جهت افزایش رضایت مشتریان

- نظارت بر فعالیتهای HSE و QC پروژه ها و ارائه برنامه اقدام جهت اصلاح نمودن فعالیتهای نامنطبق

- تهیه گزارش و فایل پیش ارزیابی فنی و اقتصادی صنعت بانکرینگ در جهان و خاورمیانه جهت ورود مپنا به این حوزه

- بررسی فنی امکان بازیابی گازهای فلر (FGR)


برنامه های آینده شرکت (برنامه سال 1392)

حوزه مالی

- انتخاب مشاور واجد شرایط در خصوص TRANSFER PRICING

- ایجاد ساختار و تامین نیروی انسانی در خصوص TRANSFER PRICING

- ایجاد ساختار و تامین نیروی انسانی در خصوص آنالیز ریسک مالی

- تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی شرکت اصلی

- تهیه گزارش تحلیلی از شاخصهای کلیدی و استراتژیک در مقاطع میان دوره ای و سالیانه

- بررسی روند تحقق EPS پیش بینی شده شرکت اصلی در مقاطع میان دوره ای و سالیانه

- بازنگری فرآیندهای حسابداری بهای تمام شده حسب ضرورت

- تهیه گزارش تحلیلی پیشرفت برنامه های معاونت در مقاطع 3 ماهه

- تهیه گزارشهای کنترل بهای تمام شده در مقاطع میان دوره ای و سالیانه

- افزایش سرمایه شرکت مپنا

- افزایش سرمایه شرکتهای زیر مجموعه مپنا

- بررسی اقتصادی خرید یا تحصیل سهام سایر شرکتها یا تأسیس شرکتهای جدید حسب ضرورت

- تهیه و تنظیم بودجه تلفیقی گروه

- بررسی و تحلیل صورتهای مالی شرکتها و تهیه گزارش اقدامات در مورد تکالیف مجامع آنها

- مدیریت بازار سهام

- بازنگری فرآیندهای امور شرکتها، سهام و بورس

- برنامه ریزی برای انتشار اوراق صکوک (اجاره) و مشارکت

- جمع آوری اطلاعات موسسات مالی اعتباری و بانک هایی که از آنها تسهیلات دریافت شده است

- میزان تسهیلات دریافت شده از بانکها و موسسات مالی اعتباری

- میزان تسهیلات قابل دریافت از بانکها و موسسات مالی اعتباری

- شناسایی روشهای تأمین مالی متناسب با گروه

- اجرایی نمودن روشهای تامین منابع مالی متنایب با شرایط شرکتهای گروه

- پایش رتبه سنجی اعتباری اخذ شده ( Credit Rating ) شرکت مپنا

- بازنگری فرآیندهای تامین مالی و خزانه داری

- بازنگری فرآیندهای حسابداری مالی

- تهیه صورتهای مالی در مقاطع شش ماهه و سالیانه

- استفاده از مشوق ها و معافیت های مالیاتی و بهره گیری از آنها

- جمع آوری سوابق مربوط به فاصله زمان صورتحساب تا تأیید آن توسط کارفرما

- جمع آوری سوابق مربوط به فاصله زمان صورتحساب تا دریافت آن از کارفرما

- جمع آوری سوابق مربوط به اعتبارات اسنادی گشایش نشده طبق شرایط قراردادی

- بازنگری فرآیندهای حسابداری پیمان

ضمناً علاوه بر برنامه های کلیدی فوق الذکر، فعالیتهای معاونت در خصوص موارد ذیل نیز صورت خواهد گرفت :

- مدیریت وجوه نقد از سپرده گذاری آنها متناسب با برنامه cash flow و اخذ سود آن و استفاده از حساب سپرده های پشتیبان جهت پوشش حسابهای جاری که موجب کسب سود از منابع مالی

- پیگیری وصول مطالبات از کارفرمایان .

- اخذ ضمانت نامه جهت شرکت در مناقصات.

- مذاکره با بانکها جهت افزایش ظرفیت اخذ تسهیلات بانکی و دریافت تسهیلات مذکور با کمترین نرخ بهره ممکن .

- نزد بانکها تا زمان وصول بابت چکهای صادره می شود.

- برنامه ریزی برای استفاده از مشوقها و صرفه های مالیاتی با توجه به قوانین و مقررات

- پیگیریهای ادعاهای سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه قراردادها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای قانونی در راستای استیفای حقوق سازمان.

- برنامه ریزی برای برگزاری مجامع عمومی سالیانه شرکتهای گروه در سال 91

- پیگیری انجام تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام

- تهیه بودجه شرکت اصلی و تلفیفی گروه برای سال 91

برنامه های بخش برق

پیش بینی نتایج شاخص سال 1392

 سنکرون 19 واحد نیروگاهی در 12 پروژه با ظرفیت کل 2754 مگاوات

 تحویل موقت 18 واحد نیروگاهی در 11 پروژه با ظرفیت کل 2594 مگاوات

 تحویل دایم 22 واحد نیروگاهی در 13 پروژه با ظرفیت کل 3521 مگاوات

سایر موارد و اقدامات کلیدی سال 1392

 توسعه و ارتقاء سامانه مهندسی یکپارچه مپنا

 انجام مذاکرات قراردادی جهت حضور در بازار کشورهای بازار هدف

 مطالعه امکان سنجی نیروگاههای زباله سوز، بازیافت انرژی تلف شده در صنعت فولاد

 تهیه پیشنهاد فنی بلوک سیکل ترکیبی بر اساس توربینهای + MAP2 و ورژن های جدیدتر توربین V94.2

 شرکت در جایزه تعالی مدیریت پروژه در سطح ملی و بین المللی

 جاری سازی برنامه ریزی استراتژیک در شرکتهای زیر مجموعه

 تأمین تجهیزات طرح نیروگاههای بخار

 بهبود سیستم HSE-MS

 مدیریت ریسک بر اساس استاندارد 31000ISO

 مهندسی ارزش با رویکرد کاهش قیمت و مدت زمان اجرای پروژه

 استقرار مدل بهبود کیفیت در نیروگاهها

 استاندارد سازی مدارک پایه خارج از بلوک نیرو نیروگاه سیکل ترکیبی

 بازار یابی و بازار سازی مولدهای مقیاس کوچک

 ورود به بازار جدید تبدیل نیروگاههای گازی به سیکل ترکیبی با استفاده از مصوبه جدید دولت

 تعریف و به نتیجه رسانیدن پروژه های تحقیقاتی جهت ورود به بازار خدمات در زمینه های نرم افزاری نیروگاهی

 تلاش جهت ورود به نیروگاههای برق-آبی

 ارائه پیشنهاد برای نیروگاه زمین گرمایی

 راه اندازی اولین نیروگاه 2,5 مگاواتی بادی در ایران

 استقرار مدلسازی 3 بعدی نیروگاه ها به منظور ارتقا کیفیت مهندسی و اجرای نیروگاه ها

 تهیه مدارک تیپ مبانی طراحی نیروگاه ها

 استاندارد سازی پیشنهاد فنی برای نیروگاههای سیکل ترکیبی

پیش بینی تحویل موقت و تحویل دائم واحدهای نیروگاهی در سال 1392

تحویل موقت

تحویل دائم

برنامه های بخش سرمایه گذاری

پروژه های در حال بهره برداری

 نیروگاه جنوب اصفهان(BOT)

 تحویل دایم واحد ششم نیروگاه (تحویل دایم نیروگاه)

 پیش بینی تولید 4117174 مگاوات ساعت انرژی

 نیروگاه عسلویه(BOO)

 پیش بینی تولید بیش از 3331000 مگاوات ساعت انرژی

 میزان آمادگی بیش از 90 درصد نیروگاه در سال 92

 اورهال واحدهای 5 و 6 نیروگاه عسلویه

 پیگیری موضوعات مرتبط با حضور شرکت تولید برق عسلویه در فرابورس

 نیروگاه توس(BOO)

 پیش بینی تولید 2226941 مگاوات ساعت انرژی

 نیروگاه علی آباد(BOO)

 پیش بینی تولید 1.410.116 مگاوات ساعت انرژی برق

 تحویل دائم واحد 6

 نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر(BOT)

 پیش بینی تولید 4.788.818 مگاوات ساعت انرژی برق

 سنکرون بلوک اول و دوم بخار

 تجاری شدن بلوک 1 و 2 بخار و واحد چهارم گازی

 نیروگاه فارس(B.O.T)

 پیگیری و مدیریت عملیات احداث تا تکمیل پیشرفت100درصد

 انجام فاز مطالعاتی در بخش بخار و در صورت امکان شروع تدوین موافقت نامه برای طرح توسعه نیروگاه (بخش سیکل ترکیبی) تا نهایی نمودن آن

 تحویل دائم تمام واحدهای گازی

 تحویل دائم/موقت مشترکات نیروگاه

 پیش بینی تولید 5.717.214 مگاوات ساعت انرژی برق

 نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه(BOO)

 تحویل موقت واحد دوم و مشترکات

 انتقال پست به برق منطقه ای فارس و تحویل دائم با شرکت توسعه 3

 سنکرون واحد بخار

 پروانه بهره برداری واحدهای گازی

 تحویل دائم واحد اول گازی

 نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج:

 حضور در بورس انرژی و فروش بخشی از ظرفیت تولیدی در بازار فوق در راستای تسهیل نقدینگی شرکت

 مکاتبه و پیگیری در جهت انتقال 60 درصد سهام شرکت بهره بردار نیروگاه سنندج به شرکت مپنا

 انجام امور مربوط به واگذاری سهام ترجیحی

 تغییر اساسنامه و تغییر نام شرکت

 پیگیری حل مشکلات مربوط به انتقال سند زمین و ساختمانهای نیروگاه به نام شرکت تولید برق سنندج مپنا

 صادرات انرژی تولید شده نیروگاه سنندج در صورت مهیا بودن شرایط صادرات

 تعدیلات و تسویه حسابهای مالی متناسب با تغییر و تحول صورت گرفته

 پایان دوران گارانتی واحدهای بخار

 نیروگاه پرند:

 تعیین تکلیف زمین واگذار شده به شرکت مپنا

پروژه های در حال احداث

 نیروگاه 1000 مگاواتی سیکل ترکیبی بهبهان(BOO)

 ابلاغ قرارداد خرید تضمینی توسط سازمان توسعه برق

 انعقاد قرارداد مشارکت مدنی پروژه با بانک صنعت و معدن و گشایش LC پروژه

 اخذ مجوز زیست محیطی پروانه ساختمانی و سند زمین

 انعقاد قرارداد بهره برداری

 تدوین برنامه زمانبندی سنکرون واحدها و ادامه فعالیتهای اجرایی پروژه در فازهای EPC طبق برنامه

 نیروگاههای بادی

الف: نیروگاه بادی کهک

 مبادله قرارداد خرید تضمینی برق با سازمان انرژی های نو ایران

 مبادله قرارداد EPC

 خرید زمین برای توربین های 6، 7و 8

 آغاز عملیات اجرایی

 پیگیری تأمین مالی پروژه از محل صندوق توسعه ملی

 پیگیری تأمین مالی پروژه از بانک صادرات

 پیگیری اخذ وام از محل CDM پروژه

ب: سایر مزارع بادی

 اجاره زمین جهت نصب دکل های بادسنجی در سایتهای سراب و 2 سایت خراسان

 نصب دکل بادسنجی در سایتهای سراب و 2 سایت خراسان و سایت قشم

 شروع دیتا برداری از دکلهای بادسنجی نصب شده

نیروگاه تولید همزمان برق و آب قشم (BOO)

 راه اندازی واحد اول گازی

 راه اندازی آب شیرین کن واحد اول 4500 متر مکعبی

 راه اندازی واحد دوم گازی

 راه اندازی آب شیرین کن واحد دوم 4500 متر مکعبی

پروژه توسعه پاک (CDM)

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه سیکل ترکیبی گناو:

 ثبت پروژه CDM در هیأت اجرایی سازمان ملل (EB) و شروع دوره اعتبار پروژه

 اخذ تائید گزارش اعتبار پروژه CDM از نهاد عملیاتی سازمان ملل (DOE)

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه جنوب اصفهان

 انجام فعالیت های زیر در صورت تامین وام برای پروژه:

- دریافت قسط دوم وام (در فروردین)

- دریافت قسط سوم وام (در آذرماه)

 رفع ابهامات مطرح شده توسط DOE و ثبت نام نیروگاه جنوب اصفهان در سایت سازمان ملل

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر

 معتبر سازی بوسیله نهاد عملیاتی ( در نوامبر یا اکتبر 2013)

 ثبت پروژه بوسیله هیئت اجرائی مکانیسم توسعه پاک سازمان ملل (مارس 2014)

پروژه مکانیسم توسعه پاک نیروگاه بادی

 پیگیری اخذ وام از محل CDM پروژه

پروژه های در حال توسعه

 توسعه (بخش بخار) نیروگاه جنوب اصفهان(BOT)

 تهیه جداول فنی پیوست قرارداد ECA و عقد قرارداد ECA

 عقد قرارداد تامین مالی

 مجوز های مورد نیاز جهت شروع پروژه از جمله مجوزات (انشعاب برق، انشعاب آب و فاضلاب، ضمانت نامه پرداخت، اتصال به شبکه،...)

 انعقاد قرارداد EPC

 شروع عملیات اجرایی ( مهر 92)

 نیروگاه غرب کارون:

 مبادله قرار داد تبدیل انرژی در اوایل اردیبشت 92

 شروع عملیات پاکسازی زمین توسط شرکت متن پس از تائید موقیعت ساختگاه نیروگاه توسط نماینده سازمان محیط زیست در اواخر اردیبهشت 92

 مبادله قرارداد EPC تا اواسط اردیبهشت

 شروع فعالیت های اجرایی پروژه از حدود شهریور 92

پروژه های در حال مذاکره یا آماده سازی برای اجرا

پروژه الجزایر

 نهایی سازی پروتکل همکاری بین مپنا و شرکت الجزایری سونل گاز

 مذاکرات نهایی سازی قرارداد بین مپنا و شرکت الجزایری سونل گاز به صورت EPC و نیز نهایی سازی قراردادهای مالی

پروژه بنین:

 مذاکرات قراردادی احداث یک بلوک سیکل ترکیبی (مرکب از واحد گاز 25 مگاواتی، یک واحد بویلر بازیافت حرارتی و یک واحد بخار 9 مگاواتی) به روش B.O.T

صادرات برق به کشورهای همسایه

 پیگیری قرارداد مطالعه بازاریابی برای بخش سرمایه گذاری شامل موضوع صادرات برق با شرکت موننکو

برنامه های بخش حمل و نقل ریلی

قراردادهای اجرایی

- قرارداد 150 دستگاه لکوموتیو مسافری زیمنس

- اجرای مونوریل قم

- اجرای خط 1 متروی اصفهان

- اجرای E&M خط 2 متروی کرج

- ساخت و انتقال تکنولوژی لکو موتیو مانوری پروتوتایپ

- نگهداری و تعمیر 150 دستگاه لکوموتیو زیمنس

- پروژه ساخت 10 دستگاه لکوموتیو باری 26 GT

- لکوموتیو باری کیشویان- 4000 اسب

مناقصه ها، مذاکرات

- فروش 70 دستگاه لکوموتیو دیزل -الکتریک به راه آهن بنگلادش

- فروش 30 دستگاه لکو موتیو به بخش خصوصی

- فروش 8 دستگاه لکوموتیو مانوری

- خط بالاسری از پروژه برقی کردن تهران مشهد

- ایجاد سیستم تراموا لینک در شهر کرج

- توافقنامه تراموای اصفهان

- توافقنامه 20 دستگاه لکوموتیو تونلی

- تجهیزات مترو خط 2 شیراز

- فروش سیستم Propulsion مترو

برنامه های بخش نفت و گاز

مناقصه ها، مذاکرات و قراردادهای اجرایی

- بررسی و نهایی سازی قرارداد خرید Metering Skidها

- پیگیری مناقصه بازسازی و نوسازی میدان نفتی درود از شرکت نفت فلات قاره ایران تا مرحله نهایی سازی و انتخاب برنده

- پیگیری مناقصه گازهای همراه هفت شهیدان از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تا مرحله نهایی سازی و انتخاب برنده

- پیگیری مناقصه احداث ایستگاه تقویت فشار گاز وراوی از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تا مرحله نهایی سازی و انتخاب

برنده

- پیگیری مناقصه تأمین توربوکمپرسورهای پتروشیمی مارون تا مرحله نهایی سازی و انتخاب برنده

- پیگیری و نهایی سازی طرح Mini – refinery با همکاری شرکت موننکو برای شرکت نفت مناطق مرکزی

- پیگیری و نهایی سازی طرح استفاده از توربو اکسپندر بر روی چاه شماره 3 لاوان برای شرکت نفت فلات قاره ایران

- پیگیری حضور در پروژه های بالادست و پایین دست نفت و گاز

- ایجاد مقدمات حضور در بازار نفت و گاز منطقه کردستان عراق، عمان و الجزایر

- ایجاد مقدمات حضور در بازار نفت و گاز کشورهای آسیای میانه

پروژه های در جریان و در حال اتمام

- پروژه حفاری مناطق نفت خیز جنوب

 ادامه اجرای پروژه توسعه و تولید نفت از یال جنوبی مخزن آسماری و تامین ظرفیت مجاز واحد بهره برداری شماره3 (قطاع- 6) میدان مارون

 ادامه حفاری در منطقه مارون و آغاز عملیات حفاری خشکی با دکل جدید خریداری شده طبق قرارداد با کارفرما

- پروژه یکصد دستگاه توربوکمپرسور

 ادامه روند ساخت داخل توربوکمپرسور، تست اولین توربوکمپرسور ساخت گروه مپنا در شرکت توگا، ادامه سوپروایزری نصب و راه اندازی تجهیزات تحویلی به کارفرما، ترخیص تجهیزات وارداتی از گمرک.

- پروژه واحد 106 فاز 19

 تکمیل مهندسی پروژه و اتمام فعالیت های ساختمانی شامل تکمیل نصب Pipe Rack و اسکلت فلزی باقیمانده، اجرای عملیات(AG/UG) Piping ،ساخت و نصب GPRS & Suction Drum، نصب و راه اندازی توربوکمپرسور، راه اندازی و تحویل موقت هشت واحد توربوکمپرسور.، اخذ تاییدیه مپنا بویلر درخصوص ساخت .Suction Drum

- پروژه سویدیه سوریه (بخشGas Treatment Package: G.T.P)

 ادامه طراحی پایه و تفصیلی مدارک مهندسی، سفارش گذاری تجهیزات، آغاز فعالیت های اجرایی تحت مدیریت شرکت توسعه 2 و درصورت مساعد بودن شرایط، انجام تمهیدات لازم درخصوص شرایط قرارداد پروژه.

- پروژه فاز 13 پارس جنوبی

 ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی واحدهای بازیابی سولفور و گرانول سازی، توزیع برق، واحد تولید و توزیع بخار، تامین و توزیع هوای سرویس و ابزار دقیق، تولید و ذخیره سازی نیتروژن، بوستر پمپ، پکیج های آب، دیزل، پکیج آب خنک کننده، تصفیه آب و پساب، مخازن نگهداری گوگرد و مواد شیمیایی و سیستم های برقی در فاز 13 پارس جنوبی

- پروژه فاز 14 پارس جنوبی

 ادامه اجرای خدمات مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه اندازی ایستگاه کمپرسور و اندازه گیری، واحدهای بازیابی سولفور و گرانول سازی، توزیع برق، واحد تولید و توزیع بخار، سیستم سوخت رسانی، تامین و توزیع هوای سرویس و ابزار دقیق، تولید و ذخیره سازی نیتروژن، تجهیزات انتقال آب دریا، بوستر پمپ، پکیج های آب، دیزل، پکیج آب خنک کننده، تصفیه آب و پساب، مخازن نگهداری گوگرد و مواد شیمیایی و سیستم های برقی در فاز 14 پارس جنوبی

- پروژه توسعه میدان گازی فروز B

 تامین سرمایه، ارایه خدمات، تامین ماشین آلات و تجهیزات نو و با آخرین تکنولوژی (حتی المقدور) تامین نیروی انسانی متخصص، ابزار و تجهیزات لازم به منظور توسعه میدان گازی فروز B و همچنین ارایه خدمات پشتیبانی فنی به کارفرما در خلال تولید میدان گازی فروز B

- پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای 13 پارس جنوبی

- پروژه تامین توربوکمپرسورهای فازهای 22-24پارس جنوبی

 ادامه بررسی فنی و بازرگانی و مذاکرات جهت خرید دکل حفاری دریایی Jack up

 آغاز اجرای پروژه تجهیز مبادی تحویل و تحول صنعت نفت به سیستم های اندازه گیری دقیق خودکار و انتقال اطلاعات و مانیتورینگ


http://www.mapnagroup.com/en/Pages/default.aspx


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد